Vrijdag, 27 september 2024

Beste deelnemers aan het SKP-wedstrijdweekend, Hierbij maken we het item bekend dat elke deelnemer komend weekend: 27 september vanaf 19.00 tot zondagavond 29 sept 19.00 uur goed zichtbaar dient mee te fotograferen met de gevangen spiegelkarper (linkerflank) om in aanmerking te komen voor de prijzen:

Hรฉt ITMW-item voor 2024 is: een bolienaald met daarop een boilie of particle (mais, etcetera)
Het item dient op de voorgrond van een vangstfoto aanwezig te zijn. Dus bijvoorbeeld naast of op de karper op de mat.
Nog wat laatste tips en aanwijzingen:.
โ€ข Matfotoโ€™s hebben als voordeel dat de plek onherkenbaar is!
โ€ข Zorg dat de gehele linkerflank (beide flanken mag ook) van de vis recht voor de camera is: dus niet naar voren of naar achteren gekanteld of schuin naar de camera!
โ€ข Eรฉn goede foto (ook flitsfoto) per karper volstaat in beginsel, maar van (bijna) kale spiegels graag enkele detailfotoโ€™s maken (bijv. schubbenkam onder de rugvin, staartwortel) en achter de hand houden.
โ€ข Mochten we de vis niet meteen kunnen matchen vragen we jou om die extra fotoโ€™s. Hou die detailfotoโ€™s dus stand-by. Op detailfotoโ€™s (van staartwortel en schubbenkam) hoeft het item niet te staan!
โ€ข Let op! Wij krijgen steeds vaker fotoโ€™s in spiegelbeeld met als gevolg dat we de karper niet kunnen matchen. Zorg dat de instellingen van je camera/telefoon goed staan!
โ€ข Zet de karper, ook โ€™s nachts, zo snel mogelijk na de fotoโ€™s terug in het water!
โ€ข Vermeld wel het water, maar niet je stek.
โ€ข Gewicht en lengte geven een indicatie bij het matchen.
โ€ข Het is prettig als je ook de gevangen schubkarpers telt die je vangt en de verhouding schub-spiegel aan ons doorgeeft.
โ€ข Gematchte edelschubkarpers (hoog gebouwde schubkarpers) doen mee als bonus bij gelijke stand!
Denk eraan dat je fotoโ€™s zondagavond 29 september voor 22.00 uur bij ons binnen dienen te zijn.