Uitslag avondfeeder

Vrijdag, 21 juni 2024

Afgelopen woensdag is de laatste van 3 wedstrijden gevist aan de Oude Rijn. Fijn dat we toch weer 18 inschrijvingen hadden en tevens dat de vangsten dit jaar aanzienlijk beter waren dan de voorgaande jaren, iedere dagwinst was boven de 10 kg en dat was voorgaande jaren wel anders, wellicht doordat de temparaturen wat lager waren en er alle wedstrijden wel een lichte stroming op de Rijn stond.

Bij aanvang van de wedstrijd waren er nog meerdere mensen die Ron Sluijk voorbij konden gaan in het klassement, maar de loting is natuurlijk altijd belangrijk. Arjan, de winnaar van vorige week lootte op nummer 15 op het "dooie stuk" en Paul lootte een mooie stek achter de heg, terwijl Piet helemaal vooraan lootte op nummer 2. Op nummer 1 zat Jan van Dam die de kopplaats volledig benutte en bijna 15 kg wist te vangen. Piet die daarnaast zat ving bijna 10 kg en Arjan wist op nummer 15 iets meer dat 5 kg te vangen dat ook niet voldoende bleek. De hele serie is na aftrek gewonnen door Ron Sluijk, die na 2 wedstrijden al voldoende had. Piet kwam heel dichtbij maar Jan had op nummer 1 de deur redelijk dicht gegooid, anders had Piet wellicht die 2,5 kilo extra nog wel gevangen, maar Piet wist toch een mooie 2e plaats te behalen. Voor Arjan rest een mooie 3e plaats!

Ron (Sluijk), gefeliciteerd met je 1e plaats!
Rest mij nog iedereen te bedanken voor de deelname aan de competitie dit jaar en hopelijk volgende jaar weer een goede opkomst. De prijzen voor de avondfeeder worden uitgereikt op het prijzenfestival in december.

Sjaak van Voorden
Wedstrijdleider witvissen