Verslag Roofvis Middag voor de jeugd

Maandag, 18 maart 2024

Op zaterdag 16 maart is er een roofvis middag gehouden voor de jeugd van HSV De Rijnstreek. Maar liefst 12 snoeken zijn er gevangen in drie verschillende groepen! Het groepje "Harmelen" wist uiteindelijk zelfs zes snoeken te vangen, waaronder vier in het laatste vis uurtje! Genoeg actie dus, met ook nog een paar volgers/missers. We zagen zelfs twee snoeken aan de oppervlakte zwemmen, maar die hadden meer oog voor elkaar, dan voor een stukje kunstaas.

De andere twee groepen hadden er twee en drie en zo is er door iedere groep vis gevangen en dat is erg knap. Marco Groen wist zelfs een hele grote te vangen, eentje van 112 cm! Kortom, een erg geslaagde middag met mooi weer en veel enthousiasme.

Op zaterdag 25 mei (opening roofvis seizoen) is de nationale hengeldag op het Stormmeer in Waterrijk. Dan kun je een keertje mee op de roofvisboot en ook vissen vanaf de kant. Daarnaast kun je ook kijken bij de witvissers en de karpervissers. Kortom, erg leerzaam voor jullie om allerlei informatie over het vissen op te nemen.

We hopen jullie dan weer aan de waterkant te zien. Als je nog gaat roofvissen, zorg voor een goede onthaakmat, onthaaktang en een VISpas, zodat je op een veilige manier kunt vissen. Het beste is om samen te vissen, zodat je elkaar kunt helpen.

Bedankt voor jullie enthousiasme, namens de vrijwilligers en mijzelf. Hopelijk tot de volgende keer!

Groet,

Daan de Langen