Dinsdag, 30 mei 2023

Afgelopen zaterdag organiseerde HengelSportVereniging De Rijnstreek weer de jaarlijkse Hengeldag in Woerden. Het weer was fantastisch en het evenement is, net als voorgaande jaren, druk bezocht.

Ruim 300 kinderen en volwassenen gooiden hun hengel uit aan het Stormeer in de wijk Waterrijk. Daarnaast waren er 'demo vissers' van wie je de tips en trucs kon afkijken of aan wie je vragen over hun visserij kon stellen. Ook was er een visboot met een roofvisser, die op toerbeurt met kinderen de plas op voerde om met kunstaas roofvissen te verleiden. Er is leuk gevangen, met name blankvoorn, grote brasems en mooie snoeken.

Het evenement is geheel georganiseerd met en door vrijwilligers van de vereniging met als doel om de jeugd kennis te laten maken met de hengelsport.