Nationale Hengeldag groot succes!

Maandag, 30 mei 2022

Afgelopen zaterdag organiseerde HengelSportVereniging De Rijnstreek de Nationale Hengeldag 2022 in Woerden. Het weer was fantastisch en het evenement is, net als vorig jaren, druk bezocht.

Ruim 400 kinderen en volwassenen gooiden hun hengel uit aan het Stormeer in de wijk Waterrijk. Daarnaast was er een wedstrijdvisser, een matchvisser en een karpervisser aanwezig die een demonstratie gaven over hun visserij. Er waren twee visboten met roofvissers, die af en aan voeren om alle kinderen per toerbeurt op het water een kunstaasje uit te laten gooien. Er is goed gevangen met name aan de kant heel veel blankvoorn, aan de feeder grote brasems en vanuit de boot diverse mooie snoeken.

Het evenement is geheel georganiseerd met en door vrijwilligers van de vereniging met als doel om de jeugd kennis te laten maken met de hengelsport.