Terugmeldweekend SpiegelKarperProject 2021

Vrijdag, 24 september 2021

Het is weer zover! Het 9e Internationaal SKP Weekend, georganiseerd door de Belangenvereniging Verantwoord Karperbeheer (BVK), vindt dit weekend plaats van vrijdagavond 24 september 17u00 tot zondagavond 26 september 23.59 uur.

Dit jaar willen wij als HSV De Rijnstreek ook weer mee doen. We hebben inmiddels een prachtig lopend SKP Oude Rijn. Er zijn daarvan al diverse vissen terug gevangen!

Meedoen is makkelijk! Inschrijven is niet nodig en je mag vissen waar je wilt!

Deze wedstrijd is in het leven geroepen om het terugmelden van projectspiegels uit OPEN WATER te stimuleren. Spiegelkarpers uit de Woerdense grachten en alles wat daarmee in OPEN VERBINDING staat tellen dus het zwaarst mee voor deze wedstrijd. Omdat een gelijke stand niet ondenkbaar is, is het belangrijk dat ook schubkarpers of spiegels van het oude bestand worden aangemeld.

Als je tijdens het SKP Weekend een karper vangt is het de bedoeling dat je een foto maakt van beide flanken waar, naast de vis, ook nog een speciaal item WEEGGEREI/UNSTER op de foto moet om vals spelen tegen te gaan.  De foto’s van de vangst dienen uiterlijk zondagavond 23.59uur zijn ingediend via de mail webmaster@hsvderijnstreek.nl

Voor degene die de meeste gematchte Woerdense projectspiegels heeft gevangen ligt een leuke prijs klaar. De landelijke beste wint de BVK wisseltrofee. Als vereniging kunnen wij ook nog extra prijzen winnen bij het BVK.

Bekendmaking item internationaal terugmeldweekend 2021

Beste deelnemers aan het SKP-wedstrijdweekend,
Hierbij maken we het item bekend dat elke deelnemer komend weekend goed zichtbaar dient mee te fotograferen met de gevangen spiegelkarper (linkerflank) om in aanmerking te komen voor de prijzen:
Hét ITMW item voor 2021 is weeggerei/unster
De unster dient op de voorgrond van een vangstfoto aanwezig te zijn. Dus bijvoorbeeld naast de spiegelkarper op de mat of bij een man-visfoto hangend aan je shirt of jas.
Nog wat laatste tips en aanwijzingen:.
• Matfoto’s hebben als voordeel dat de plek onherkenbaar is!
• Zorg dat de gehele linkerflank (beide flanken mag ook) van de vis recht voor de camera is: dus niet naar voren of naar achteren gekanteld of schuin naar de camera!
• Eén goede foto (ook flitsfoto) per karper volstaat in beginsel, maar van (bijna) kale spiegels graag enkele detailfoto’s maken (bijv. schubbenkam onder de rugvin, staartwortel)..
• Mochten we de vis niet meteen kunnen matchen vragen we jou om die extra foto’s. Hou die detailfoto’s dus stand-by. Op detailfoto’s (van staartwortel en schubbenkam) hoeft het item niet te staan!
• Zet de karper, ook ’s nachts, zo snel mogelijk na de foto’s terug in het water!
• Vermeld wel het water, maar niet je stek.
• Gewicht en lengte geven een indicatie bij het matchen.
• Het is prettig als je ook de de gevangen schubkarpers telt die je vangt en geef de verhouding door aan ons.
• Gefotografeerde en gematchte edelschubkarpers (hoog gebouwde schubkarpers) leveren een bonuspunt op. Bij gelijke stand geven bonuspunten de doorslag.
Denk eraan dat je foto’s zondagavond 26 september voor 24.00 uur bij ons binnen dienen te zijn. (Kan per SKP verschillen, let daar op!).
Stuur je inzendingen naar het desbetreffende SKP per mail naar: webmaster@hsvderijnstreek.nl of stuur ze via de webapp van de Matching Community https://skp.karperbeheer.nl/spiegelkarper-melden/ dan zorgen wij dat je melding(en) bij het goede SKP terechtkomen of gaan we zelf aan de slag.
Melden doe je voor de goede zaak en zeker in dit weekend ook voor jezelf!
Heel veel plezier en succes!