Terugmeldweekend SKP HSV De Rijnstreek 2020

Donderdag, 17 september 2020

Het is weer zover! Het 8e Internationaal SKP Weekend, georganiseerd door de Belangenvereniging Verantwoord Karperbeheer (BVK), vindt dit jaar plaats van vrijdagavond 25 september 19u00 tot zondagavond 27 september 19u00.

Dit jaar willen wij als HSV De Rijnstreek ook weer mee doen. We hebben inmiddels een prachtig lopend SKP Oude Rijn. Er zijn daarvan al diverse vissen terug gevangen!

Meedoen is makkelijk! Inschrijven is niet nodig en je mag vissen waar je wilt!

Deze wedstrijd is in het leven geroepen om het terugmelden van projectspiegels uit OPEN WATER te stimuleren. Spiegelkarpers uit de Woerdense grachten en alles wat daarmee in OPEN VERBINDING staat tellen dus het zwaarst mee voor deze wedstrijd. Omdat een gelijke stand niet ondenkbaar is, is het belangrijk dat ook schubkarpers of spiegels van het oude bestand worden aangemeld.

Als je tijdens het SKP Weekend een karper vangt is het de bedoeling dat je een foto maakt van beide flanken waar, naast de vis, ook nog een speciaal item op de foto moet om vals spelen tegen te gaan. Dit item wordt enkele uren voor de wedstrijd bekend gemaakt, houd daar rekening mee! De foto’s van de vangst dienen uiterlijk zondagavond 22u00 te zijn ingediend via de mail webmaster@hsvderijnstreek.nl

Voor degene die de meeste gematchte Woerdense projectspiegels heeft gevangen ligt een schitterend visboek klaar. De landelijke beste wint de BVK wisseltrofee. Als vereniging kunnen wij ook nog extra prijzen winnen bij het BVK.