Karperavond op 27 maart met lezing van Joris Weitjens

Woensdag, 4 maart 2020

Markeer deze avond in je agenda, want we hebben weer een leuke bomvolle avond voor alle leden. Dus ook vis je niet of zelden op karper ook dan zien we je graag langskomen.

Lezing Joris Weitjens - de SKP-schatkamer

We zullen aftrappen met een presentatie van niemand minder dan Joris Weitjens . Voor iedereen bekend als een van de aanjagers van het uitzetten van spiegelkarpers in Amsterdam. Ondertussen een ware kennisbron van uitzettypes en rassen van karpers. En niet heel onbelangrijk in de huidige tijd, de groei van karpers. Welke soorten groeien het hardst en welk aas helpt daar nu goed bij.
Het is alweer twintig jaar geleden dat de eerste projectspiegels in open water werden uitgezet. Het hoeft geen betoog welke hoge vlucht SKP’s sindsdien hebben genomen. Joris Weitjens was er vanaf de eerste spiegel bij. Joris is zelf nog steeds vol van SKP-monitoring. Met de in 2012 opgerichte Belangenvereniging Verantwoord Karperbeheer (BVK) is hij dagelijks bezig met van alles rondom Spiegelkarperprojecten. Die schat van informatie wil hij graag met ons delen. Heb je vragen over overleving, groei en migratie van karpers; wil je weten welk type karper je in welke omstandigheden het beste uitzet? Pasklare antwoorden zijn er niet, wel enorm veel gegevens en ervaringen om te delen.
Op deze avond zal Joris alles uit de kast halen om jullie een schat aan ervaring en kennis mee te geven. Waarschijnlijk met genoeg stof tot nadenken kunnen we na deze lezing weer aan een nieuw seizoen beginnen. Een aanrader is dit zeker!

Karpercompetitie

Hoe de rest van de avond er uit zal gaan zien is redelijk bekend. Dat deze avond ook weer de stekken zullen worden verloot voor de karper competitie is wel zeker. Misschien zijn er nog leden die ook graag een en ander aan filmmateriaal of vangstfoto’s willen delen. Je bent van harte welkom!

Tijdens deze avond zullen de hapjes en drankjes door de Hsv verzorgt worden.
Het word een avond die zeker de moeite waard is om eens langs te komen. En vergeet niet, de avond is voor alle leden dus ook vis je niet of zelden op karper ook dan zien we je graag langskomen.
Hou komend jaar facebook en website in de gaten voor meer informatie over lopende competities en bijzondere vangsten.