Aanstaande zaterdag Nationale Hengeldag

Maandag, 20 mei 2019

Op zaterdag 25 mei a.s. organiseert hengelsport vereniging De Rijnstreek de Nationale Hengeldag 2019 te Woerden. Het evenement vindt plaats aan het Stormeer in de wijk Waterrijk en duurt van 10.00 uur tot 15.00 uur.

Na een succesvolle NHD in 2018 wordt het evenement opnieuw georganiseerd. Ook dit jaar kunnen kinderen en jongeren opnieuw kennismaken met de hengelsport. Deze dag zijn er demonstraties van een wedstrijdvisser op zeelt en brasem en vissen op roofvis vanuit een bootje. Daar kan men ook zelf in meevaren. Daarnaast is er een karper visser aanwezig die wil laten zien wat er allemaal komt kijken bij het vissen op deze prachtige dieren.

“2018 was een prachtige visdag in het Westdampark. Nu doen we het in Waterrijk omdat hier veel vis zit er veel door jongeren wordt gevist” aldus Willem-jan van Tuijl, secretaris van de vereniging.

De NHD is voor sportvissers een belangrijke dag. Het is een nationale dag waar op veel plaatsen aandacht aan wordt geschonken. Op deze dag vangt ook het vangstseizoen op roofvis weer aan na een gesloten periode waarin de vis in alle rust kon paaien.

In Woerden willen wij hier opnieuw aandacht besteden aan de mooie aspecten van vissen voor jong en oud. Vissen is niet alleen vangen maar vooral ook de natuur leren kennen en genieten van de rust aan de waterkant.

Het evenement vindt plaats aan het Stormeer waar voor de kleinsten ook een springkussen is geplaatst en diverse kraampjes met info en materialen staan.