Finale roofviswedstrijd 2018

Woensdag, 28 november 2018

De 3e en finale wedstrijd van de roofviscompetitie is in stijl afgesloten met de vangst van een paar mooie snoeken en dito snoekbaarzen.

Er werd gevist aan de Leidsche Rijn tussen de Limes brug in Woerden en De Putkop bij Harmelen, onder koude en bewolkte (maar gelukkig droge!) omstandigheden. De vis had duidelijk de wekker niet gezet, want het eerste ur kwam er nauwelijks vis op de kant. Het bleef vrijwel overal stil. Zou Rick zijn 1e plaats kunnen vasthouden deze wedstrijd? Of zouden Hans Wouterse en Dolf Muller op respectievelijk de 2e en 3e plaats hem nog weten in te halen? Het bleef in ieder geval angstig stil bij al deze mannen.

Uiteindelijk kwamen er na 2 uur vissen wat berichten binnen van gevangen snoek en baars, maar niet bij de nummers 1, 2 of 3 vandaan. Wat zou dat betekenen voor de eindstand? Na het eindsignaal was het wachten op de in te leveren vangstregistraties en kon het hoofdrekenen beginnen. Uiteindelijk bleek dat niet alleen Rick zijn nummer 1 positie was kwijt geraakt, maar de gehele top 3 was voorbij gestreefd door een de vangst van een tweetal mooie snoekbaarzen door Wilco, twee snoeken door Brian en een stapeltje baarzen door Jaap v/d Stoel. Het venijn zat hem duidelijk in de staart van deze competitie, evenals we dat al zagen gebeuren bij de andere competities dit jaar. Een mooie afsluiter van het wedstrijdseizoen.

Voor nu is het wedstrijden-seizoen voorbij en gaat de wedstrijdleiding de plannen, vergunningen, nieuwe roosters en dito reglementen voor 2019 voorbereiden.

De wedstrijdleiding zal de totale uitslagen en bekend maken tijdens het prijzenfestival op 15 december in Avicultura, waar de prijzen en bekers zullen worden uitgereikt. Voor iedereen die dit jaar aan één van de diverse competities heeft meegedaan, ligt er tevens een heerlijk cadeau klaar. Komt dus allen de 15e naar Avicultura!

Tot dan.

Namens de wedstrijdcommissie