Nieuws over recreatieplas Cattenbroek en nachtvissen/3e hengel

Dinsdag, 30 oktober 2018

Graag brengen wij u op de hoogte van belangrijk nieuws over recreatieplas Cattenbroek en het nachtvissen en/of het gebruik van een derde hengel op wateren van HSV De Rijnstreek.

Recreatieplas Cattenbroek

Begin maart 2018 verliep het contract met gemeente Woerden voor de huur van het visrecht in recreatieplas Cattenbroek. In verband met een mogelijke beheeroverdracht aan het recreatieschap bleek een verlenging van de huur van het visrecht geen vanzelfsprekendheid!
Na een maandenlange periode van overleg en voorstellen over-en-weer hebben wij het contract echter met maar liefst 6 jaar kunnen verlengen. Eindelijk kunnen wij onze leden weer de mogelijkheid bieden om op dit unieke water te kunnen vissen!

Aangezien we met een maximum van 100 uit te brengen jaarlijkse schriftelijke toestemmingen werken, bedraagt de vergoeding € 10,00 per toestemming. Dit doen we om een wildgroei aan ‘inactieve’ vissers op de plas te voorkomen.

De huidige schriftelijke toestemming is geldig tot en met 31 december 2019 en is uitsluitend beschikbaar voor leden van HSV De Rijnstreek.

De schriftelijke toestemming kan worden aangevraagd via penningmeester@hsvderijnstreek.nl en door het bedrag onder vermelding van naam, geboortedatum en VISpasnummer over te maken naar NL27 INGB 0000 2407 73. Na ontvangst van het verzoek en het verschuldigde bedrag zal de toestemming worden gemaild.

LET OP: in verband met een mogelijke beheeroverdracht door gemeente Woerden aan het recreatieschap kan deze toestemming te allen tijde gedurende de geldigheidsperiode worden ingetrokken!

Nachtvissen en derde hengel

De huidige schriftelijke toestemming voor het nachtvissen en het gebruik van een derde hengel verloopt op 31 december 2018.

Met ingang van 1 januari 2019 wordt een jaarlijkse toestemming verstrekt, tegen een vergoeding van € 5 per jaar en uitsluitend beschikbaar voor leden van HSV De Rijnstreek.

Nachtvissen is mogelijk op alle wateren waar HSV De Rijnstreek visrecht heeft, met uitzondering van wateren in park Bredius. Met de toestemming mag tevens gevist worden met drie hengels.