Uitslag kampioenschap van Woerden 2018

Dinsdag, 28 augustus 2018

Zaterdag 25 augustus is weer het traditionele kampioenschap van Woerden gevist en dit keer was De Oude Rijn (aan de Krom) de locatie. Met een inschrijving van 23 deelnemers mag het wederom een succes genoemd worden!

Vanwege de grote hoeveelheid aanwezige (drijf-)waterplanten moest het parcours enigszins worden aangepast, waardoor er nu links en rechts vanaf de parkeerplaats werd gevist ipv het gebruikelijke traject richting Nieuwerbrug.

Dat dit een onverwacht voordeel op zou opleveren had niemand verwacht, maar wat bleek? De dikste brasems werden namelijk gevangen in het “nieuwe” stuk en het bleef niet bij brasems alleen….. naast de ruisvoorns, brasems en blieken, hadden ook een flinke Snoekbaars (gevangen door Ries Blok) en een heuse meerval (gevangen door Martin Epskamp) het voorzien op de voerstekken.

Hoewel het weer vrijdagavond het ergste deed vrezen, viel het uiteindelijk zaterdag alles mee. Op een enkel klein buitje na bleef het droog, hoewel de wind en stroom er voor zorgde dat van rustig achterover leunen geen sprake was. Er moest gewerkt worden voor de vis!

Uiteindelijk wist niemand minder dan Carla v/d Stoel alle mannen (inclusief haar eigen Jaap, net als vorig jaar!) naar huis te vissen en won zij het kampioenschap 2018 met ruim 17 kilo! Ron Gerla (12 kilo) en Jaap v/d Stoel (10 kilo) werden respectievelijk 2e en 3e. Een fantastische prestatie van deze vissende dame!

Na de wedstrijd is eveneens de gebruikelijke barbecue gehouden bij Avicultura waar het nog erg lang gezellig bleef.

De prijsuitreiking zal plaatsvinden tijdens het jaarlijkse prijzenfestival in december.

Volgend jaar weer!