Vacature “Coördinator Jeugd”

Maandag, 13 februari 2017

HSV De Rijnstreek is op zoek naar een enthousiaste Coördinator Jeugdvissen (M/V) ten behoeve van het bedenken, plannen, organiseren en (mede-)begeleiden van activiteiten gericht op de jeugdleden van de vereniging.

Iedereen die “iets” met vissen heeft, kan dus in principe onze coördinator zijn!

Momenteel heeft HSV De Rijnstreek ruim 1500 leden waarvan zo’n 100 jeugdigen. Het bestuur vindt het dan ook belangrijk dat er voor deze groep jeugdige vissers voldoende aandacht is en ziet daarvoor een belangrijke rol weggelegd voor de Coördinator Jeugd.

Het takenpakket van de Coördinator Jeugd is zeer divers en grotendeels vrij naar eigen inzicht in te vullen, zolang het maar primair gericht is op het ontwikkelen van activiteiten tbv jeugdleden van HSV De Rijnstreek.
Denk hierbij niet enkel aan de organiserende kant zoals de jeugdcompetitie of (school-)vislessen organiseren / aanvragen via Sportvisserij Nederland, maar bijvoorbeeld ook aan meedenken hoe we de jeugd van Woerden nog enthousiaster kunnen maken en motiveren om te gaan vissen c.q. lid te worden.

Daarnaast ben je namens de vereniging uiteraard het visitekaartje en centraal aanspreekpunt wanneer het gaat om jeugdvissen.

Als Coördinator Jeugd doe je het werk zeker niet alleen! Je weet je gesteund door een klein team van zeer enthousiaste vrijwilligers die reeds vele jaren ervaring hebben met het begeleiden van jeugdige vissertjes langs de waterkant, zoals tijdens de wedstrijden van de jeugdcompetitie. Je maakt dus deel uit van een ploeg kundige, gezellige en enthousiaste personen.

Verder kun je uiteraard, naast de steun van het bestuur en alle andere vrijwilligers, gebruik maken van diverse materialen en vormen van informatie vanuit de vereniging ter ondersteuning van je werkzaamheden en activiteiten. Via Sportvisserij Nederland zijn er eveneens diverse vormen van promotiemateriaal beschikbaar en kan je eventueel, indien je dit leuk vindt natuurlijk, kosteloos cursussen van Sportvisserij Nederland volgen zoals bijvoorbeeld de cursus “Jeugdbegeleiding” of een cursus “Viscoach”.

Spreekt bovenstaande je aan en wil je graag een actieve bijdrage leveren aan het jeugdvissen in Woerden? Of wil je eerst wat meer informatie ontvangen, vrijblijvend van gedachten wisselen en/of ervaringen delen? Neem dan kontakt op met Steven Harteveld (Afd. Wedstrijdzaken HSV De Rijnstreek) via wedstrijden@hsvderijnstreek.nl of benader een van de andere bestuursleden.

Met vriendelijke sportvisgroeten,

Bestuur HSV De Rijnstreek