Update Coronavirus & afgelasting hengelwedstrijden en evenementen HSV De Rijnstreek

Dinsdag, 19 mei 2020

Op woensdag 6 mei maakte het kabinet de nieuwe richtlijnen ter bestrijding van het COVID-19 virus bekend. Ondanks aangekondigde versoepelingen op bepaalde onderwerpen, blijven officiële wedstrijden tot in ieder geval 1 september verboden. Dit geldt ook voor wedstrijden en/of competities van Sportvisserij Nederland, de hengelsportfederaties en -verenigingen.

Voor onze vereniging houdt dit in dat het overgrote deel van de oorspronkelijk geplande wedstrijden is komen te vervallen. Ook is het nog uiterst onzeker of wedstrijden (competities) per 1 september wél mogen worden hervat en onder welke voorwaarden.

HSV De Rijnstreek vindt het belangrijk in een zo vroeg mogelijk stadium duidelijkheid te verschaffen aan onze leden, deelnemers en organisatoren. Het bestuur heeft daarom, in overleg met de diverse wedstrijdcommissies, besloten om de enkele nog resterende wedstrijden en evenementen welke gepland staan ná 1 september, óók af te gelasten.

Gezien de huidige onvoorspelbare situatie, benodigde voorbereidingstijd én (vooral) het gegeven dat een aanzienlijk deel van onze deelnemers en vrijwilligers / organisatoren in de ‘leeftijd-risicogroep’ vallen, kunnen en willen wij als vereniging niet instaan voor ieders gezondheid bij het eventueel toch doorgaan van hengelwedstrijden. Samenvattend betekent dit dat er dit jaar geen officiële wedstrijden of competities meer zullen worden gevist uit naam van onze vereniging.

Het bestuur beseft dat dit teleurstellend nieuws is, vooral ook omdat er nog veel onduidelijk is, maar wij rekenen op ieders begrip voor deze beslissing in de huidige situatie. Wel zal worden onderzocht of, als de situatie het toelaat, er in het najaar wellicht nog een leuk evenement kan plaatsvinden. Hierover zullen wij iedereen uiteraard informeren wanneer er nieuws is.

Mogen we nog wel vissen?

Ja dat mag !

Voor de individuele sportvisser verandert er in de nieuwe situatie niets. Blijf dus thuis als jij (of een gezinslid) verschijnselen van griep of verkoudheid vertoont. Ben je klachtenvrij en wil je gaan vissen? Doe dit dan alleen, bij voorkeur in een landelijke omgeving en houd ten minste 1,5 meter (maar liefst meer) afstand tot andere mensen. Let hier ook op wanneer je een stek uitkiest en zorg ervoor dat passerende voetgangers en fietsers jou met 1,5m afstand kunnen passeren. Hier zijn inmiddels de eerste boetes reeds voor uitgedeeld, dus wees alert. Ook al dan niet toevallige groepsvorming en samenkomsten zijn verboden, dus voorkom dat je deze indruk wekt en vis alleen!

Voor meer informatie inzake richtlijnen en maatregelen, kijk op www.rijksoverheid.nl of