Uitslagen 3e wedstrijd witvissers

Maandag, 14 mei 2018

Vandaag is de 3e wedstrijd van de senioren witviscompetitie gevist aan de Grote Gracht te Oudewater.

Na wisselende vangsten de voorafgaande weken, bleek vandaag de vis volop aanwezig. Alleen vangen, dat was een ander verhaal……. Niet zelden kwamen de brasems aan de oppervlakte voorbij gezwommen, maar lang niet altijd wiste ze de weg omlaag naar het aas te vinden. Duidelijk is dat op dit water veelvuldig op karper wordt gevist, hetgeen zijn effect heeft op de aanwezige Zeelt en Brasem die hier graag een graantje (of boilie) van meepikken.

Uiteindelijk is er toch nog een aardige vangst geboekt door de meeste deelnemers, al waren de verschillen groot. Enkel deelnemers hadden slechts een enkel visje, maar door de vangst van diverse zeelten wist menigeen toch behorlijk gwicht in de schaal te brengen. Uiteindelijk was het in de A-poule Martin Epskamp die met 19 kilo de wist naar zich toe trok, gevolgd door Steven Harteveld met 12,5 kilo en Chris Wallenburg met 4 kilo. In de B-poule liet Sjaak van Voorden met ruim 4 kilo zien dat er serieus rekening gehouden moet worden met deze “new kid in town” en won hij zijn poule, gevolgd door Hessel Donkers en Regina Wallenburg.

Al met al een zeer geslaagde eerste keer op deze locatie en voor herhaling vatbaar. Enig minpuntje was het sneuvelen van de ouwe trouwe weegzak, welke de 19 kilo van Martin niet heeft overleefd…..

De volgende wedstrijd is al weer aankomende zaterdag 19 mei aan het Amstel Drecht Kanaal te Vrouwenakker.