Uitslagen Roofvis competitie 2017

Woensdag, 13 december 2017

De jaarlijkse roofviscompetitie 2017 van onze HSV zit er weer op. Gedurende 3 wedstrijden is er weer gestreden om de meeste (grootste) snoeken, snoekbaarzen en baarzen te vangen, echter bleek dit wederom een lastige opgave.

De eerste wedstrijd bracht een paar snoeken en een snoekbaars op de kant en tijdens de tweede wedstrijd wist Willem Jan van Tuijl zelfs 2x dezelfde snoek te vangen binnen korte tijd. Hiermee voerde Willem Jan dan ook na twee wedstrijden het klassement aan en met nog één laatste wedstrijd te gaan, toog men naar de Leidsche Rijn thv Harmelen. Dit bleek wederom een taaie dag te worden, onder zeer koude omstandigheden. Maar dat is eigenlijk zoals roofvissen moet zijn; ijs op de lijn en steenkoude snoeken op de kant!

Met nog een uur te vissen had Rick van Prattenburg reeds een mooie snoek gevangen, na de kleine snoek uit de 2e wedstrijd, echter dit was nog niet genoeg voor de eindzege. Willem Jan deed zijn uiterste best de voorsprong verder uit te bouwen, maar de snoek wilde bij hem niet bijten. Ondertussen deed Lammert Makkink nog even een duit in het zakje met een flinke snoek van 94cm en ook Hans Wouterse wist, na zijn eerdere snoek uit de 1e wedstrijd nog een snoekbaars aan het totaal toe te voegen. Zo werd het nog ongemeen spannend, want wie had nu precies wat gevangen ondertussen? Ondertussen reed de wedstrijdleiding druk heen en weer langs het parcours om de vangsten (en de sfeer) te peilen.

Uiteindelijk bleek het toch de dag van Rick van Prattenburg te worden. In het laatste uur wist hij nog één snoek te vangen waarmee hij Willem Jan voorbij ging op de ranglijst en de 1e plaats in het eindklassement voor zich opeiste. Willem Jan werd tweede en Hans Wouterse stelde de 3e plaats veilig.

Tot slot nog een kleine voetnoot namens de wedstrijdleiding:

Het bleek tijdens alle wedstrijden dat, ondanks de flinke lengte van het parcours, enkele vissers elkaar toch af en toe “in de weg zaten” en ergerlijk dicht bij elkaar kwamen. Wij begrijpen natuurlijk dat iedereen de beste stekken probeert te bemachtigen, echter de keuze is vrij MITS men elkaar niet hindert. Volgend jaar zullen de reglementen daarom duidelijker worden verwoord waarbij zal gelden dat je bij het kiezen van een kant-stek, wordt geacht binnen bepaalde afstand links / rechts van jouw kantstek te blijven met je lijn / dobber / aas.

Al met al was het een mooie strijd welke volgend jaar vanzelfsprekend een vervolg zal krijgen!

De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens het jaarlijkse prijzenfestival op zaterdag 16 december vanaf 14:00 in Avicultura

Tot dan!