Assistentie visles basisschool

Dinsdag, 10 oktober 2017

Vrijdag 29 september zijn 2 vrijwilligers van onze vereniging wezen assisteren bij een visles, die gegeven werd door de federatie Sportvisserij MidWest Nederland.

De visexcursie werd gegeven op basisschool De Meent in Woerdense Verlaat. Daar kregen zo’n 10 kinderen ‘s ochtends les in het herkennen van vissoorten en de basisbeginselen van het vissen met een hengel uitgelegd.

We laten Dennis Wille aan het woord:
Samen met Florian Wijsman onze andere vrijwilliger zijn we met tien kinderen naar de Bosweg geweest. Er is erg goed gevangen: onder andere Baars, Voorn en Pos. De leerlingen waren erg enthousiast. Lekker buiten in een groene omgeving en ook nog wat leuks om te doen. Ook voor ons erg leuk om te doen, dit wordt zo gewaardeerd door de kinderen! Na afloop van het daadwerkelijke vissen kregen ze een hakensteker en een tuigje mee. Ook kreeg iedereen zijn eigen herkenningskaart van zoetwatervissen mee. Hopelijk tot ziens aan de waterkant!

We bedanken deze 2 kanjers voor hun inzet en hopen dat hun enthousiasme mag leiden tot nog meer beoefenaars van onze mooie hobby.